Goood evening everyone.... ! !



Så fort man stiger ut dörren så obeserverar man sin omgivning omedvetet eller medvetet. Men när man gör det medvetet ställer man sig en massa frågor, samt att man först tar steg för steg. Så som att alla vi är olikt klädda, vi rör oss annorlunda, vi beteer oss på ett sätt sedan att vi pratar olika men att kroppsspråk utgör väldigt mycket hur beteer sig en person.. Och sedan bara man studerar extra noga, filosoferar i sitt huvud så finns det mitt framför näsan på oss hur ett samhälle är uppbyggt. Man tänker inte på detta men oavsett vart man går till eller befinner sig vid, så fort man stiger utanför porten kanske man åker kollektivt då kan man studera extra noga, kanske man tar tåget till arbetet eller skolan för det ligger i en annan stad bara där kan man märka och lösa sina gåtor sedan själva miljön man befinner sig i.

Idag hade jag två möten, sedan var ju jag tvungen att vara uppkopplad via telefonen hela tiden (arbetets telefon) på grund av att jag väntade samtal från Europa men på mötet satt jag där och tänkte, om det inte fanns hierarkier och alla var på samma nivå så kanske världen hade sätt bättre ut ? Eftersom jag studerade min chef riktigt noga, hur han talar, hans agerande och bemötande samt hans kroppspråk, jag satt där och tänkte för mig själv han har ju makt, men han beter sig som en vanliga människa precis som jag och du. Det syns inte att han har makten, han beteer sig inte som ''överklassen'' eller viftar med handen så att alla ska vara slavar.

Sedan har vi den andra kategorin dem som verkligen har makten, är chefer, topposition i hierarkin men dem beteer sig på ett annat sätt. Här dominerar överklassregimen men för att lösa gåtan vad är det som sker i individers hjärnor, vad gör oss annorlunda och varför är det en stor dominans mellan överklass och underklass inom arbetsmarknaden ? Hade det inte sätt bättre ut om alla var på samma nivå och det fanns inga nivåer ? Då har man ju inget att kämpa för, men detta ligger i människans natur att kämpa sig upp och bli bäst. Bättre än alla andra vilket kan leda till maktgalenhet.  Nåja, detta får jag nog klura på allt mer, och studera för att sedan ta nobelpriset haha. Blir väl en del forskning, men det löser sig nog.

Jooo om två dagar åker jag, vilket jag läääängtar verkligen. Men som sagt blir en del jobb från utlandet tyvärr men endå skönt att byta atmosfär. Men nu får alla ha det bäst, god natt eftersom jag ska jobba imorgon blir lite tidigt å sova men ska kika på någon good film..

Ha det bäst / kramar  D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0