Be proud of who you are... !

Hello world ! ! !
Alla vi har våra perioder som är tuffa, vi ställer allt för höga krav på oss, nya tuffa utmaningar men man får ändå vara beredd på allting som sker i ens liv. Snart har det gått ett år sen jag började på Högskolan Väst, pluggar ett program som heter hälsovetareprogrammet inriktning hälsopromontion. Detta program handlar inte bara om att läka eller bota, utan att hälsa betyder så mycket mer än vad man tror att hälsa är. Det finns både riktat mot arbetslivet, hur man ska bete sig och hur man gör för att kunna framföra sig på bästa sätt när man kommer ut på arbetsmarknaden, utbildningen handlar också om samhälle / politik. Man kan både jobba med individer eller med samhälle, det positiva är att det finns väldigt många inriktningar som gör att man har oändligt måna val att välja bland. Utbildningen är tre år och jag har nu två år kvar. Det första året gick oändligt fort vilket jag tror att dessa två år kommer gå ännu snabbare. Just nu är jag ute på en praktikperiod i tre veckor, och utför ett projekt både kring hälsa och stress, men själva innehållet är stressrelaterat.


Jag hade tänkt och jobba, eftersom jag arbetar och går i skolan samtidigt (pluggar heltid) så kände jag att jag behövde en 2.5 månads semester för att kunna få en ny energi och att kunna göra mitt bästa av mitt andra år på högskolan. Arbete kräver också väldigt mycket energi, pengar behövs hela tiden. Men lyckligtvis så har jag kunnat spara ihop till en resa som jag ska åka med min familj, kände att det behöde en viss tid för dom pga att man träffas knappt nu när man har pluggat och jobbat samtidigt.

Det jag kan säga är att inte tappa hoppet, kämpa vidare, håll huvudet högt för livet är inte alltid lätt. Ibland kan vi inte glida på bananskal vilket det finns många som har den turen, men ju mer utmaningar man har både svåra och lätta så får man en ryggsäck full med erfarenheter som kommer hjälpa en i framtiden..

Keep the head up and be strong / Kramar D

You gotta keep your head up even when the road is hard, Never give up...!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0