Hamnade mitt i rusnings Göteborgsvarvs trafik (:

Tjennixen bloggen !

Imorse började dagen rätt så segt eftersom jag vaknade klockan 07:00 efter att dörrblingan ringde och man kan ju fråga sig vem det var så pass tidigt på morgonen ? Joo, det är en lång historia och väldigt komplicerad detta kan vi ta i ett annat inlägg om jag orkar. Efter det så gick jag till min bror där jag skulle vara barnvkat åt hans filurer vilket innebär att han jobbade helg och hans fruga tvättade kläder. Barnen var rätt så lugna trots detta hade jag en huvudvärk eftersom jag hade knappt fått någon sömn.

Senare under dagens lopp träffade jag Sammie en underbar barndomsvännina som jag har ej träffat på 5-6 år. Vi åkte in till stan för att shoppa lite och äta lucnh på Canton House i Oliviedalsgatan.. Men jag glömde att Göteborgsvarvet var idag så vi fick gå från Nordstan via Avenyn för att komma till Linné. När vi väl var nära Linné så var vi tvugna att gå över en korsning för att komma till Canton House, efter alla dessa löpande individer så sprang vi igenom banan för att komma till Linné det var den snabbaste genvägen man kunde ta. Själva dagen har varit bra, trots att vi gick en hel del så gjorde Sammie dagen susen, vi pratade om gamla minnen och vad vi hade gjort under dagets lopp..

Restaurangen Canton House deras atmosfär, servise var på topp idag, finns inga direkta ord att skriva hur bra det var. Maten var också sjukt god, jag valde stekt anka med säsongens grönsaker i specialsås + ett glass rött vin och Sammie valde tofu med några grönsaksröra i, väldigt starkt var hennes !

Det bästa med dagen var att jag hitta en riktig snygg vintage väska och John Lennon liknande solglasögon. Nu välkommnar jag 60 & 90-talet en av dem bästa tiderna, deras mode var underbar. Och det är lika underbart att den gamla retro stilen har börjat komma tillbaka, härligt !

Kramar / D


Dagens Outfit: Crocker jeans, Kavaj H&M, Tröjja H&M,
Skor Convers All Star, Sjalarna tillhör en klänning som är ifrån Turkiet
Halsband UR & PENN, Örhängen UR & PENN
Själva turbanen gjorde jag själv men sedan så blev den slapp och jag hade
ont om tid för att fixa den så gick utan...



Göteborsvarvet den första bilden är vid Vasastan den andra i närheten av Linné


Sammie som jag var ute med idag och ankan som jag åt den var helt underbart god !


Min väska som jag köpte idag och John Lennon solglasögon !












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0