En översikt av mitt liv....

Hej !

Under livets gång har mitt liv haft en väldigt snabb hastighet, det tråkiga var att om jag på den tiden skulle ha en kontroll för att kunna trycka stopp så att dem goda situationerna varar en liten tid längre. Tyvärr går det inte och det man vill ha får man inte ibland. Orsaken till att det har gått så snabbt är att jag har både tränat, jobbat samtidigt som jag gick i skolan.  Jag har både tränat fotboll, kickboxning och dans allt detta var på elit nivå. Allt detta krävdes energi, det tålde jag smällarna jag fick accepterade jag. Det går bara inte att glida på bananskal livet ut, smällarna man fick var att man fick skador, kroppen kunde inte hänga med i den intensiva miljön. För att kunna hantera allt detta var man tvungen och ha en stark planering, jag saknar själva intensiva miljön nu idag.

Efter tre knäoperationer sa jag till mig själv ''nu räcker det'' kroppen orkar inte med alla dessa smällarna som jag medförde. Jag var nära på att spela utomlands, fick erbjudande att både spela i Italien och Spanien men jag var på provspelning i Italien en vecka tyvärr tacka jag nej. Dem bönade och bad om att jag skulle få stanna, dem ville ge mig den bästa sjukvården, sjukgymnasterna allt man kunde önska sig. Men när man väl tänkte så var detta den perfekta drömen som kunde gå i uppfyllelse. Men dessvärre tackade jag nej för att jag visste att det handlade om att kunna gå eller sitta i rullstol hela livet, det vill man inte riskera.

Nu i dags läge har jag en grupp som jag dansar med är deras coach, sedan så kör jag powerwalks och är på sportrehab där jag försöker stärcka mina muskler. Oavsett skadorna så försöker jag hålla mig aktiv så mycket som möjligt och leva ett hälsosamt liv.

Många brukar fråga mig vilken dans är du inriktad på? Svaret är att mina genre är jazz, funk, modern showdance, lyrical, streetdance, locking, poping (hiphop) så väldigt många olika infallsvinklar har jag.

Sedan så har jag rest väldigt mycket är urspunligen från Bosnien & Herzegovina vilket jag reser dit väldigt ofta. Jag har rest väldigt mycket med dansen, tävlat inom kickboxning och haft cuper inom fotbolen så en del resor blev det.

Det bästa minnet med att resa var att jag har rest till Libanon för att få tillbaka en av mina bästa vänner och mer detaljerat kan jag ta i ett avsnitt för sig när ajg väl får allt mer tid till att skriva och hitta dem bästa orden till att beskriva händelsen!

Peace/ D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0